Anna Boghiguian, een in 1946 in Caïro geboren Armeense, maakt kunst sinds het begin van de jaren ’70. Ze ontwikkelde een praktijk die aansluit bij de traditie van de reizende kunstenaar en die haar al tot in de uithoeken van de planeet bracht. Onderweg zijn inspireert haar en versterkt haar engagement. Het maakt haar alert voor de veranderlijkheid van de wereld en het specifieke karakter van ...
Anna Boghiguian, een in 1946 in Caïro geboren Armeense, maakt kunst sinds het begin van de jaren ’70. Ze ontwikkelde een praktijk die aansluit bij de traditie van de reizende kunstenaar en die haar al tot in de uithoeken van de planeet bracht. Onderweg zijn inspireert haar en versterkt haar engagement. Het maakt haar alert voor de veranderlijkheid van de wereld en het specifieke karakter van ...
Welkom !! Nog tot einde april 2021 kan je dagelijks in de Sint-Niklaaskerk, coronaproof, enkele merkwaardige objecten gaan bekijken: “Kerkcollectie In de Kijker”. Daarbij komen we ook een aantal verwijzingen tegen die ons voeren naar de legende rond Sint-Veerle of de Heilige Pharaïldis.
Welkom !! Nog tot einde april 2021 kan je dagelijks in de Sint-Niklaaskerk, coronaproof, enkele merkwaardige objecten gaan bekijken: “Kerkcollectie In de Kijker”. Daarbij komen we ook een aantal verwijzingen tegen die ons voeren naar de legende rond Sint-Veerle of de Heilige Pharaïldis.
Gedurende lange tijd werd aangenomen dat het beroemde schilderij van Jan en Hubert van Eyck, De aanbidding van het Lam Gods (1432), rustte op een predella: een beschilderd paneel aan de onderkant van het altaarstuk. Het voetstuk zou een een helletafereel afgebeeld hebben. Door een slecht uitgevoerde restauratie in de 16e eeuw ging het echter voorgoed verloren. De tentoonstelling PREDELLA ...
Gedurende lange tijd werd aangenomen dat het beroemde schilderij van Jan en Hubert van Eyck, De aanbidding van het Lam Gods (1432), rustte op een predella: een beschilderd paneel aan de onderkant van het altaarstuk. Het voetstuk zou een een helletafereel afgebeeld hebben. Door een slecht uitgevoerde restauratie in de 16e eeuw ging het echter voorgoed verloren. De tentoonstelling PREDELLA ...
De reizende tentoonstelling Veerpont en scheepswerf Cyriel De Smet. Een tentoonstelling over scheepserfgoed was eerder al te zien in Mudel – Museum van Deinze en Leiestreek en doet vanaf half februari 2020 Liberas aan. De expo vertelt het verhaal van Cyriel De Smet, de laatste veerman van de overzet tussen de dorpen Machelen en Gottem aan de Leie. In de eerste helft van de twintigste eeuw ...
De reizende tentoonstelling Veerpont en scheepswerf Cyriel De Smet. Een tentoonstelling over scheepserfgoed was eerder al te zien in Mudel – Museum van Deinze en Leiestreek en doet vanaf half februari 2020 Liberas aan. De expo vertelt het verhaal van Cyriel De Smet, de laatste veerman van de overzet tussen de dorpen Machelen en Gottem aan de Leie. In de eerste helft van de twintigste eeuw ...
Het voormalig dienstencentrum van Gentbrugge ondergaat vanaf het voorjaar 2021 een volledige transformatie. 'de Felix', zoals het gebouw zal heten, zal onder meer onderdak geven aan Academie De Kunstbrug, een lagere school, een wijkbib met leescafé, een stadsloket en een politiecommissariaat. Een buitenexpo zet vanaf woensdag 25 november 2020 de plannen in de kijker. Herbestemming Vanaf het ...
Het voormalig dienstencentrum van Gentbrugge ondergaat vanaf het voorjaar 2021 een volledige transformatie. 'de Felix', zoals het gebouw zal heten, zal onder meer onderdak geven aan Academie De Kunstbrug, een lagere school, een wijkbib met leescafé, een stadsloket en een politiecommissariaat. Een buitenexpo zet vanaf woensdag 25 november 2020 de plannen in de kijker. Herbestemming Vanaf het ...
Een monumentaal, 12 meter hoog, semi-transparant gordijn glijdt door Kunsthal Gent en schept een nieuwe ruimte. Op het gordijn staat de arm en hand van de Italiaanse feministische wetenschapper Silvia Federici afgebeeld. 'Syllabus', het nieuwe werk van de Ierse Jesse Jones omarmt vanaf 24 januari bezoekers en organisaties in Kunsthal Gent. De nieuwe ruimte maakt plaats voor lokale ...
Een monumentaal, 12 meter hoog, semi-transparant gordijn glijdt door Kunsthal Gent en schept een nieuwe ruimte. Op het gordijn staat de arm en hand van de Italiaanse feministische wetenschapper Silvia Federici afgebeeld. 'Syllabus', het nieuwe werk van de Ierse Jesse Jones omarmt vanaf 24 januari bezoekers en organisaties in Kunsthal Gent. De nieuwe ruimte maakt plaats voor lokale ...
Dagelijkse en bijzondere gebeurtenissen bepalen het ritme van ons leven. Dagen worden weken, maanden worden jaren. Het nieuwe Huis van Alijn legt gewoontes, tradities en rituelen bloot die herinneren aan een recent of verder verleden. Van je allereerste babyfoto’s, knikkeren op de speelplaats en je eerste liefdesverdriet, tot de jaarlijkse zomervakantie, het vieren van je pensioen en het ...
Dagelijkse en bijzondere gebeurtenissen bepalen het ritme van ons leven. Dagen worden weken, maanden worden jaren. Het nieuwe Huis van Alijn legt gewoontes, tradities en rituelen bloot die herinneren aan een recent of verder verleden. Van je allereerste babyfoto’s, knikkeren op de speelplaats en je eerste liefdesverdriet, tot de jaarlijkse zomervakantie, het vieren van je pensioen en het ...
De tentoonstelling 'Van Eyck. Een optische revolutie' in het Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK) was een overweldigend succes. Tussen 1 februari en 12 maart bracht ze bijna 130.000 kunstliefhebbers naar Gent en nog eens 144.000 tickethouders stonden klaar voor een bezoek toen de tentoonstelling op 13 maart de deuren moest sluiten. Jaren voorbereidend werk dreigden verloren te gaan en ...
De tentoonstelling 'Van Eyck. Een optische revolutie' in het Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK) was een overweldigend succes. Tussen 1 februari en 12 maart bracht ze bijna 130.000 kunstliefhebbers naar Gent en nog eens 144.000 tickethouders stonden klaar voor een bezoek toen de tentoonstelling op 13 maart de deuren moest sluiten. Jaren voorbereidend werk dreigden verloren te gaan en ...
De Sint-Pietersabdij is terug open. Reserveer je ticket vooraf. We heropenen stapsgewijs. Dat wil zeggen dat in eerste instantie enkel individuele bezoekers toegelaten worden, eventueel in het gezelschap van huisgenoten. Groepsbezoeken of rondleidingen worden nog niet georganiseerd. We werken ook met tijdsblokken waarin we maximum 15 bezoekers toelaten. Koop of reserveer daarom je tickets ...
De Sint-Pietersabdij is terug open. Reserveer je ticket vooraf. We heropenen stapsgewijs. Dat wil zeggen dat in eerste instantie enkel individuele bezoekers toegelaten worden, eventueel in het gezelschap van huisgenoten. Groepsbezoeken of rondleidingen worden nog niet georganiseerd. We werken ook met tijdsblokken waarin we maximum 15 bezoekers toelaten. Koop of reserveer daarom je tickets ...
Ben je benieuwd naar het verhaal van deze middeleeuwse stad? Ga op wandel in het virtuele stadsmuseum van Gent: STAM. De veertiende-eeuwse abdij, het zeventiende-eeuwse klooster en de eenentwintigste-eeuwse nieuwbouw vormen samen het STAM en zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Ben je benieuwd naar het verhaal van deze middeleeuwse stad? Ga op wandel in het virtuele stadsmuseum van Gent: STAM. De veertiende-eeuwse abdij, het zeventiende-eeuwse klooster en de eenentwintigste-eeuwse nieuwbouw vormen samen het STAM en zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.