Maatregelen voor bestrijding coronavirus

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn er sinds 12 maart verschillende maatregelen van kracht. Sinds 4 mei worden die maatregelen in fases afgebouwd

Alle (jeugd)activiteiten en evenementen worden geannuleerd, ongeacht hun grootte, publiek of privaat karakter, en ongeacht of ze van culturele, sociale, feestelijke, folkloristische, muzikale, sportieve of recreatieve aard zijn.

meer infoCoronavirus - veelgestelde vragen over de maatregelen

Hatha Yoga

Hatha Yoga is het in evenwicht brengen van ademhaling en beweging. Deze vorm van yoga bestaat uit een dynamisch geheel van ademtechnieken en fysieke houdingen. Iedere les bestaat uit verschillende asana's (houdingen), die zorgen voor het versterken en openen van het volledige lichaam. Het is een complete yogavorm die zowel de deur opent voor beginnende als gevorderde yogi's. Bovendien leer je er te ontspannen, zowel tijdens de zithouding, tijdens de verschillende asana's alsook tijdens de langere ontspanning in shavasana (lijkhouding). De ademhaling is de leidraad doorheen de les.

Yin yoga is een rustige vorm van yoga maar daarom zeker niet minder intens. Het gaat vooral over loslaten. Je neemt een houding aan voor enkele minuten, verkent je grenzen en komt dieper tot jezelf. Yin yoga werkt vooral op het soepel maken van gewrichten en bindweefsel. Je laat je spieren helemaal los, wat moeilijk is voor iedereen de dag van vandaag. Het effect van Yin Yoga is een soepeler, energetisch stabiel en sterker lichaam. Het biedt een perfecte aanvulling bij de Yang stijlen, het stimuleert meridianen en organen en bereidt de geest voor op meditatie. Yin yoga heeft een goeie naam bij het behandelen van klachten zoals artrose, rugpijn en zo voort.
Het laat niet alleen je spieren los maar ook opgekropte emotie. Het brengt vrijheid in lichaam en geest.

Je eet best de laatste keer minstens 2u (een lichte maaltijd) vóór de les begint en draagt gemakkelijk zittende kledij. Traditioneel wordt yoga op blote voeten beoefend, maar breng best kousen mee voor de langere ontspanningen en meditaties. Matten en dekens zijn aanwezig in de zaal.
Elke oefening of houding kan aangepast worden aan jouw specifieke noden. Het hele idee hierachter is dat je je eigen grenzen leert kennen: dat je jezelf dus niet in een bocht wringt die je lichaam misschien zelfs schade toebrengt. En die grenzen zijn voor ieder lichaam anders. Ook kunnen ze nog eens van dag tot dag verschillen voor hetzelfde lichaam. Eén ding moet je goed onthouden: je moet ten allen tijde mild zijn voor jezelf en je lichaam.

Bron: UiTinVlaanderen.be

Informatie

Beekstraatkouter 78
9031  Drongen (Gent)
Bekijk kaartje Locatie
Plan je route met de routeplanner van De Lijn
Ontleen een Blue-bike fiets aan het station van Gent Sint-Pieters of Gent Dampoort
Wanneer
  • Dinsdag van18:15tot19:30van20:00tot21:15
  • Woensdag van9:00tot10:15van20:00tot21:15
  • Donderdag van20:00tot21:15
  • Vrijdag van9:00tot10:15
Prijs
€ 10,0
Basisprijs: € 10.00; voor 3 maanden (12 lessen): € 120; voor 6 maanden: € 220; Proefles: € 5
Organisatie
Reservaties

Foto's

Hatha Yoga ©Hatha-yoga©Hatha-yoga